fredag, mars 04, 2011

Endorfinerna hoppar bock

En av de saker jag gillar mest är kroppen! Tusan asså vad bra den är att ha. Röra sig är ett av mina största glädjeämnen o glädjekällor i livet, sant. Så idag hände det vårens första löprunda. lite ringrostig men dock pigg.

..Vackert asså (telefonen är för övrigt hel igen efter endast 5 dagar på lagning.. kräver nästan en egen story..)
Hur som helst när man rör sig utlöser kroppen en kemisk reaktion- coolt. Som jag brukar kalla att endorfinerna hoppar bock, det känns så i allafall. Som att det spritter ni vet.
En konstig sak är att jag alltid vill ha något nästan oöverstigligt mål att rikta in mig mot, lite som att tävla med sig själv. Behöver därför inte vara något som har med tävling mot andra att göra... så nu vill jag i skrivande stunds hetta såklart springa något långt lopp, minst två mil.. och så har jag hunnit fråga Elisabet om hon kan vara min coach.. jajaja vi får se.. skratt..
..hursom ska jag o min kollega ulf köra Vasaloppet innan han fyller 50..! Häng på.
..tack Gud som har gjort kroppen!

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...