onsdag, juli 07, 2010

vardaglig nåd

Vi är i full gång och det känns i luften.
det är mitt femte år på Furuboda och jag glädjer mig över det.

Men idag gjorde jag även en avstickare, till stan och hade hand om en bönesamling som jag signat upp mig för för länge sedan. stor tacksamhet så här efter.
Stor nåd fina församling att få be med er, jag pratade lite om själavårdande bön och läste texter av Torgny Wirén och Jean vanier och Martin Lönnebo. Om vi inte skulle kunna hoppas på Gud vore det ute med oss.
Vi bad tillsammans och några av oss drack en kopp kaffe. Kvällarna nu är så vackra att det gör ont i själen.

Att få komma samman och be en grupp av udda människor en vanlig onsdag i juli liknar inte mycket.

Innan var jag trött och lite splittrad, nu kan jag andas fritt.
Sen fick jag skjuts tillbaka de 3milen och jag hann till och med vattna mina blommor.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...