onsdag, maj 05, 2010

Malmö

Hemma i Kristianstad blommar Magnolian.

Jag har varit i Malmö över dagen, en större stad.

Där träffade jag bland annat Roland spjuth för att ha några lektioner i hans etikkurs på Hyllie Parks folkhögskola. Jag var ganska nervös när jag tog det tidiga tidiga morgontåget från stan (06.23 tidigare än spinningen..)
Roland hade bett mig att prata utifrån "kristen etik och handikapp". Jag riktade in mig kring mitt uppsats ämne om "svaghetsbegreppets" betydelse för hur vi tar emot olika människor och oss själva. Belyst utifrån Furuboda och L´Arche rörelsen. Om man vill grotta in sig mer kan man höra av sig. Det hela gick bra. På eftermiddagen träffade jag Joacim, vi bestämde oss för indisk mat istället för cafémacka rätt val måste jag säga.
(Även om indisk mat sedan jag var i Indien inte smakar lika bra med all magsjuka i bakhuvudet.) Vi njöt av solen som var tokvarm och låtsades att vi var i Berlin (Joacim sa att vi kunde det)
Vi känner varandra från jag var mindre och var med i Ung vänster, en härlig tid kring högstadiet och gymnastiet.. Vi ses sådär en gång vartannat år ordentligt och springer på varann ibland. Kan hända o hoppas det blir lite mer nu när skåne är så litet ändå. Det finns något sprött och stadfast med Joacim och han har fått ögon som ser många olika saker, och vi hade ett gott samtal.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...