lördag, maj 08, 2010

Leka



Så kom den till mig stunden.
Ibland är det som att man glömmer bort något man gillar, ett tag, ett par veckor eller månader, i värsta fall år.

Det kan vara något i omständigheterna som gör det, eller andra saker som tränger sig på men allra mest och oftast tiden. Ibland kan det vara något dramatiskt som stjäl saker ifrån oss, men oftast slöhet eller stress.

Idag på förmiddagen var jag och Jakob och hälsade på en av männen i församlingen han är krukmakare, vi drack kaffe och var i hans vackra hus. En plats som kunde locka fram skaparglädje. Det i en kombination av att jag flyttat runt symaskinen några dagar bidrog till att det hände, det slog mig.

Jag älskar ju att greja med tyg.

Jag gillar ju att leka
sy, klippa och greja, pyssla och plocka prova och tråckla. klä ut mig, och greja.

Var rädd om sådana där saker måste man sånt som fyller än med fröjd och skratt. Sånt som ger vila åt själen och arbete för händerna.
Sytt: klänning som förhoppningsvis skall passa till stundande bröllopsfester..

1 kommentar:

Jakob sa...

Detta rika inre! :-) Allt gott!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...