söndag, maj 16, 2010

Ellens möhippa


Jag har varit på EFKs kongress på Torp. Otroligt hoppfulla dagar. Dagar fulla av viktiga beslut och verkliga diskussioner inte som det ibland kan kännas blalalala. Utan viktiga samtal om kyrkans framtid. Jag bodde över i norr-kollektivet. En stor rymlig lägenhet med galet högt i tak både faktiskt och praktiskt och bildligt.
På lördagen tog jag mig friheten att vila från kongress och deltog i Ellens möhippa! Ellen skall gifta sig med John i juni, och det kommer bli hejdundrandes kul!

Ellen är färgstark och gillar konst. Så vi hade "bestämt" ...
Vad kan vara bättre en lördagsförmiddag..ler. Finns mycket att berätta om detta..
Där efter kläddes ellen i grejor vi alla hade med oss, (karin din sjal har ellen..) Vi gick under temat naket och att det aldrig kan bli för mycket av acessoarer..Några av oss smygkollade på killarna.. John hade varit uppe i arlamorgonstund och plockat blommor till sin käraste..
Därefter "gardenparty" i Vingrens trädgård. Med flygande bytarkläder i träden och massa god mat och sol så det stod härliga till..klädbytar grejen är en enkel och tacksam grej; alla tar med sig kläder de ej använder och vill bli av med, sen kan man göra som man vill lotta ellervälja i tur och ordning av det som finns, och så går man runt, alltid hittar man något roligt nytt. Och någon annan blir nöjd av det man själv har med sig.Jag fick lite allt möjligt bra. bla en galen härlig klänning, bilder kanske kommer..Eftermiddagen förlöpte. Bilen från Torp gick fem och möhippans avslutning får någon annan dela.. vi hade förmånen att få paret svahn med oss ned till skåne..

2 kommentarer:

ellen sa...

tack kärakära lisan!!

linnpinn sa...

hihiiiii, vad roligt det ser ut. och vad dumtigt att margit blev sjukig. jag var med i hjärta och tanke =)

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...