måndag, maj 17, 2010

Det andra könet(3)

Det är som en dokusåpa, minst...

Vi får helt enkelt ta det från början. För er som undrar varför jag har marsvin kan man väl säga att jag fick dem av min husförsamling i Örebro innan jag flyttade och jag mottog dem med stor glädje, jag har velat ha ett djur ganska länge. Så jag fick Göta och Ingrid-Marie, söta och vi flyttade till skåne tillsammans.


Lite innan jul besannades mina farhågor om att Ingrid-Marie (den svarta långhåriga på översta bilden) var på tjocken..dumma Göta (den andra) måste vara en Göte, ja ni vet. Iväg med Göte till veterinären för att kastrera honom och då inträffar det osannolika att Göte har sina testiklar inne i magen och inte kan kastreras.. kan tydligen bli så..På nyår föds "blessing" (den pyttelilla svartvita..) Jag bestämmer mig efter mycket om och men att behålla de båda herrarna Göte och "blessing" Tore. Två killar känns liksom tryckt på något sätt. IM får flytta tillbaka till uppfödaren i örebro. Skall sägas att jag under denna tid levt med två burar á 110*55cm i min etta på 32 kvadrat meter.. TRÅNGTGöte och Tore och jag har liksom haft en stillsam vår tillsammans får man väl säga. Ända tills för någon vecka sedan när jag funderade på om det var något fel med Göte, det kändes liksom som att han var sjuk eller något. Jaja.. inget allvarligt tänkte jag och åkte till Örebro i helgen. Linnéa har matat dem.

Väl hemma igen ser det väldigt konstigt ut med Göte han är liksom svullen och jag blir ganska orolig. Jag lyfter upp honom och kollar lite och känner på honom. Och helt plötsligt är det något som sparkar inom Göte.. humm. hursom jag och Linnéa far med marsvinet (som jag nu börjat kalla det, det vet ja att det är iaf) till veterinären. Som kollar på det lite snabbt(gratis- tack jesus) och säger att om "hon" inte är dräktig skall hon äta upp sin mössa.. Vilket menas att hon är bombsäker.
Jag säger att jag haft med mig Göte dit och de sagt till mig en gång innan att det är en kille..hon svarar typ att det nog inte är en unge utan flera.

Jag berättar om IM och Göta och hon skrattar och säger att jag skall lycka till med kullen den kan komma när som helst. Den enda förklaringen är att IM var på tjocken när jag fick henne. suck..

Jag och linnéa håller på att dö i bilen. Hopp så vad ska man säga, helt osannolikt. Jag känner mig lite delad..skratt.. Som om min sommar inte redan var tillräckligt logistiskt krånglig. Så nu har jag två marsvin än så länge Tore och Göta och troligen(litar inte på veterinärer längre) några på gång.
marsvin någon?

11 kommentarer:

Guldhamstern sa...

Oj, underliga vändingar i historien om dina marsvin. Men nu kan det väl inte bli flera könsförväxlingar? Jag tror tyvärr inte jag kan ta hand om marsvin.
Jag får önska familjen en välsignad väntans tid.

Markus

lisa sa...

tack!

(kom o hälsa på vettja! hörs på tele!)

ellen sa...

ha ha ha ha ha ha
ha ah ah ah ah ahaha
hahaha ha aha hiihi ho
hi ho haaahihi haaa!

Ulla Andin sa...

Det påminner mig om katten Allan. Allan fick barn som kallades Oskar. Oskar blev vår katt och fick inte heta Oskar för mamma. Hon arbetade på ålderdomshemmet och var rädd för förväxlingar. Oskar fick heta Laban istället. Då fick Allan barn på nytt. Hon fick heta Oskar och Oskar fick Harry men Harry var också en kvinna och då fick hon heta Harriet.

matilda sa...

Haha!
Götea kanske inte är det andra könet utan båda könen? Och ska härmed bli både mamma och pappa! Vilken grej :)

lisa sa...

hum svårt med genusteorierna mamma och pappa..
tja , tjock är hon iaf!
kram

Tussilago sa...

det e ju helt sjukt :) asså såå roligt!! jag dör! hahhahhaa!
skrattar HÖGT!
kära nån.så roligt o så sjukt!
(får nästan dåligt samvete för att jag varit med o bidragit till allt detta..) men kära nån så roligt!kram från tuss

Daniel N sa...

Sinnessjukt ju! :-) Det är visst svårt att bestämma kön på marsvin... Och nu får du 10 till som ska bestämmas kön på. Och sen 100! Och sen 1000! Och sen 10 000! Och sen kommer det hålla på så! Lycka till!

lisa sa...

.. och sen lämnar jag dem till dig..ler!
kram
(tre personer har även utan att jag frågat erbjudit sig att döda alla.. trevligt.. ingen skall dö!!)

hannapanna sa...

Hahahahaha! helt galet o knäppt, vilken blessing!

nu ska han alltså bli far med sin styvpappa.. det måste vara förvirrande för honom..

lisa sa...

o för mig!.
men det är skönt med ett modernt marsvin..
kram

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...