måndag, juni 19, 2006

vackre vackre

cyklande ben ser längre än de som springer
gemensamma krafter och många ord.
en skylt där det stod " öppet lite då och då" - jag är långt ifrån stockholms tok stress.
konstiga små maträtter - jo utsidan har betydelse iallafall i den här aspekten.
vättern vattens svalkande och det blåser när man åker båt polkagrisar finns i alla sorter nu fler än när man var liten- vad tyder det på? kanske allt eller ingenting.
samtal om att fläka ut sitt liv - blog = det ? jag tror inte. frågor om om det handlar om att ha värsta livet att visa upp? nej jag tror inte det- ingen av oss har ju det. önskar mig inte ett värsta liv- önskar mig mera äkthet, sanning och att det hellre får konsta än vara enkelt.
önskar att bryta bekvämligheter och mönster.
önskar att lära mig vara i tystnaden och låta den ljuda som en basun emellan oss.
för det går väl att göra något, att förändra?

ett nattligt samtal om hur det kommer bli när man är femtio- "mina föräldrar åldras vackert"

jo vi hade en fantastisk dag igår vi fick ha elin helt för oss själva- två ogifta kvinnor och en giftas mogen. och senare många män- sven6a..

nu åker jag, karolina och joel h till min fars sommarhus som ligger vid bilden ovan. sverige kan vara vackert så att det skär i själen.
här fungerar inte min mobil telefon och den första halva dagen kommer jag se det som en förbannelse tills jag inser vilken befrielse det kan vara.
frid

3 kommentarer:

Anonym sa...

vi ses! Också, en dag.

Katarina sa...

Fläka ut sig. Säger pappa också. När har man gjort det?
Krama kram

matilda sa...

Hela livet är en enda stor fläkning! (Är inte säker på om det är positivt...)

Går här och tänker att jag ska slå dig en pling. Om det nu är nån idé med mottagning och allt.

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...