måndag, juni 12, 2006

stockholms norrförorter

duvbo i mitt hjärta
det finns många norrförorter tro mig..
mellan solna och spånga bromsten kan man passera ett antal -duvbo alby, huvsta och det verkar som om alla cykelskyltar leder till sunbyberg fast de pekar åt olika håll och till ulvsundaindustri område. vidare har jag varit i solna, råsunda,påväg mot rissne och tänkt att jag inte känner igen mig. fokus har varit att inte hamna i bromma och inte ta den gamla tråkiga vägen..och fått lite ångest när jag ser en skylt med sollentuna station och vidare. tulegatan är en lång gata som har uppförsbacke på ena hållet och nedförsbacke andra. runt runt runt fram och tillbaka. lalalallala ja, jag har kört fel och i cirklar.. roligt men körigt. har pratat med olika folk och mött andra cyklister. idag har varit en dag då det inte går att duscha mellan alla gånger man blir svettig och det är bra.

men mest av allt fantastisk kväll med cellgruppsavslutning klippor och sol Stockholm är vackert som få ställen.. och det är bra när man kan cykla hem i linne och skorts vid tio på kvällen.

(och jag minns en gång när th sa att det är svårt att hitta i solna och kring ort, om man hamnar på fel sida e18 och pendeltåg är det kört.)

3 kommentarer:

Theresia sa...

Mm. Jag vet precis vad du talar om. Men du kommer komma igenom! Cyklade där några gånger i vintras. Det löste sig fint till slut. Kram!

matilda sa...

Oneliners à la sismat:

Duscha är överskattat!
Vilse kan innebära att man möter nya platser!
Det är aldrig kört (möjligen cyklat)!

lisa sa...

nya platser är överskattat skratt--- nä jag älskar örebro!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...