fredag, juni 09, 2006

mitt hem är inom mig -skalman?

örebro, örebro, bromsten, huset, jönköping, mellan landa landa mellan.
jag bor på olika ställen
ställen bor i mig
jag bor i ett ställe som finns inom mig som är rymder av rättvisa rymder av tro som är rymder av nåd och nöd
som är symder av höjda röster
rymder av hopp och glädje -längtan till det verkliga hemmet som kommer som är nu här
rymder av visshet att hos Honom faller alla masker och frågor och vila möter min själ, jo det är hemma, det är vardag.

jag har packat upp nästan alla sakerna och ätit havregrynsgröt tre dagar i rad, och tappat bort mobiltelefonen och varit befriad från samtal i ett halvt dygn och haft apstinens lånat telefon av vänner- och tagit igen.
mött många olika nya personer och gamla som fortfarande sätter djupa avtryck. människor sätter avtryck och det är bra och vackert och storslaget och kan göra ont.

det har varit många farväl och tack och hej och på återseende och välkommen-- familjen Tejic har fått uppehållstillstånd- sju års väntan äntligen över. nu kommer vardagen och det behövs fortfarande många människor.
i vardagen möter livet
i vardagen finns det plats för undringar, drömmar, avsked och påväg.

inom vardag baka baka och kaffe latte.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...