lördag, juni 17, 2006

skratt och tårta

det bor en sång i mitt hjärta- det bor ett skratt i min munn. det bor ett leende på våra läppar och det bor glädje och dans i mina ben. och allt för att Han mött mig rest mig upp och kallat mig sin och klätt mig i sin rättfärdighet av nåd pch åter nåd. tack att ni tar emot mig, tack för idag. (lägg väl märket till groda-ler)
jag har fyllt år igen.
bild nummer ett- jag fick en frukost på balkongen och till efterätt en chocklad & romkula en rosa- väldigt vacker så. tänkte bära omkring den under dagen iallafall spara den ett tag. men..
glömde att den tropiska hetta som anlänt till stockholm inte visar någon nåd.. en kvart senare till min förskräckelse.. värsta grejen.. hur gick det till..?
inget skall gå till spillo minsann.. en liten del av dagen.
har varit en fantastik dag så många människor att vara tacksamma över- nu hägrar småland och allt vad det innebär ses där.
sova sova

4 kommentarer:

matilda sa...

jaha, på väg söderut var ni nu, ja.
vad ska jag göra nu då?

får ta en tårtbit och tänka på saken.
eller kanske ta en bulle och tänka på saken.
kanske kanske ta en tallrik fruktsallad och tänka på saken.

tårtbit blev det... ska se om jag ska tänka också.

Anonym sa...

lisa, det är inte riktigt bra det här med att du inte ska bo hos oss på ett tag och sen inte alls, utan i den där andra staden. det har liksom varit så bra att du har bott hos oss, att symaskinen har gått, att du har kokat kaffe, lyssnat, skrattat, pratat, skrattat, visat mig cykelvägen, skrattat, bringat klarhet, ställt bra och viktiga frågor och skrattat lite mer.

hoppas grodmannen föll dig i smaken. Jag tycker att han var riktigt snygg. men beiget att jag inte var där vid överlämnandet...

mmm, det är intressant med alla dessa män som plötsligt florerar i våra liv. Som du skrev, vi har blivit fler. och det är alltid så roligt att bli fler.

Sen har jag gjort en "the-artist-formerly-known-as-Prince"-sak...

Katarina sa...

Fascinerande lisa... så fascinerande... Hel romkula, smält romkula, nästan uppäten romkula. Du är fin. Tack för i fredags!

Theresia sa...

Grattis Lisa! En kram på ett sätt som du gillar kramar. Och buff.

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...