onsdag, augusti 22, 2012

Predikan

Jag sitter med predikan till nästa helg. Vi startar terminen nu i veckan. Alla barngrupperna börjar nästa vecka, söndagsskolan, och den vanliga tiden för Gudstjänsten. .. Vi är verkligen ett "termin" land Sverige, allt går efter terminer... Att skriva en predikan är lite som en skapande process, man letar efter det där som är nerven, man lyssnar efter Anden och försöker läsa samtiden och uttyda Ordet. Det är en stor förmån att få predika, jag älskar det. Och jag våndas också varje gång, för hur ska det gå egentligen. 

Det är svårt att beskriva den där processen. Temat för nästa söndag är " att växa tillsammans" typ.. och jag suger på vad det innebär. Jag tänker på gamla gifta par och på kroppen, på församlingen, och på tron och dess olika delar. Jag tänker  på relationer som jag har som får mej att växa. 

"Relationer som gör att jag sträcker mej efter att möta mer av honom som är den enda som är värd att sträcka sej efter."

Helig Ande kom! 
 

2 kommentarer:

Elin sa...

Och för mig blir det så många fler och nya aspekter av att växa tillsammans, kroppen, bära på liv, ge liv, prioritera nytt liv just nu. På ett väldigt påtagligt sätt.
Välsignelse!

lisa sa...

:) ! kram elin!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...