måndag, augusti 06, 2012

Glappen

Helt plötsligt handlar min blogg mest om "glappen" mellan alla saker som den här sommaren har burit med sej. Underbara saker, möten.Jag springer, galen himlen var som en röd rullgardin som bara drogs ned framför mej. Jag satte nytt rekord på milen, och försöker att tänka så lite det går på hur det kommer kännas att springa 3. Min lägenhet är som en prunkande oas, full med knoppar på så många olika sätt. Pelargonen i köket har inte mindre än 16 knoppar.. mitt hjärta har fler. 
Vi har varit på Församlingsläger en långhelg på Bosarp. Jag vet inte riktig hur jag skall formulera mej kring det mer än att det var magiskt, Gud med nåden är så mycket större än jag vågar hoppas på och om och om igen överbevisar Han mej med sin kärlek. 

Hans kärlek  - Den liksom gör anspråk på vart enda skrymsle i livet,  vart enda hörn eller garderob där jag försökt stoppa in saker. Gömma! 

Så ropar han!
Göm dej inte! 
kom ut! 
kom fram! 
kom nära! 
Du vågar!  

Möt mej där vi brukar mötas!?
Och jag känner igen Hans viskningar, 
Hans händer
Hans toner i mitt hjärta dem känner jag. 
Och så ser vi varandra, Han och jag. 
Och jag är lika naken som inför min första kyss.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...