fredag, augusti 17, 2012

Påslakanet

Ibland köper jag så konstiga saker, som de här påslakanet som dessutom var sönder på massa ställen. Hursomhelst.. jo mitt förråd svämmar över av sådana köp.. billiga och ibland mer eller mindre konstiga. Hursom helst. det här pålakanet har legat på min stol hela sommaren och tittat på mej. det kommer från en loppis på Furuboda i början av sommaren. 
Men igår hände det! Det blev en klänning. Jag ritade av en blus och sedan var det bara att sy. Jag syr alltid utan mönster, vilket gör att man måste prova en massa eller sy om en massa , eller ta emot formen som den kommer. jag är rätt bra på det sista, ta det som det kommer. Så här blev det. Skön klänning, mjuk som bara gamla bomullspåslakan är och färggrann som det bara var på 70talet. Vem vill inte se ut som ett sjuttiotalsörngott? Jag vill det iallafall. 

6 kommentarer:

Theresia sa...

Love it!
Tack fina Lisa för paketet =) =)

Anonym sa...

nice! kan tipsa om god vän daniels uppsats ang mode o kläder som kom upp på kristenunderjord idag!

lisa sa...

kul th!

tack för tipset!
det ska jag kolla.

maja, sa...

klart man vill se ut som ett sjuttiotalsörngott :-) tänk om en kunde sy egna kläder, vilken dröm..!

lisa sa...

Du kan lära dej maja! :)
kram!

julia sa...

Du är så så duktig!!! Vill också ha en sån!
Kram

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...