fredag, januari 06, 2012

Kick off

Välkommen det nya året.
Jag har haft ett härligt nyårsfirande, o jul med för den delen.

Men de är skönt att vara hemma.
Jag avslutade julledigheten - eller ska man säga startade det nya året med...
Kickoff med Herren.

Man kickoffar ju med alla andra sammanhang så detta såg ut att vara en rätt prioritering.
Även om de är frestande att störta rakt in i nytt arbete och alla mejlen, samtalen, och planeringarna som störtar över än på given signal den 2jan.

(när jag lämnade Kristianstad såg de ut så här)
Ska sägas att jag sett fram emot att börja "jobba", mycket faktiskt.
Hursom helst. Bokade jag innan jul in mej själv och huvudkompanjonen(gud) i dramat som är mitt liv på ett kloster knappt 3 dagar i tystnad 5 samlingar /dag och inga media, inga människor som jag känner, bara vi två och gästvänliga nunnor och några andra gäster.
mycket gästvänliga.
Att samla sej och vara inför Gud är något mellan honom o mej.
Men något jag tror vi alla möter när vi kommer från vardagen in i tystnaden. Är mötet med hur enormt mycket intryck vi har i vår vardag. Att bara skala av är mer än hälften av arbetet.
Sen handlar det om att ta emot, och att våga. Det krävs mod för att ta emot ett nytt år.Mod att sträcka ut vingarna..

Välkommen nya året!

5Låt det sinnelag råda hos er som också fanns hos Kristus Jesus. 
6Han ägde Guds gestalt men vakade inte över sin jämlikhet med Gud 7utan avstod från allt och antog en tjänares gestalt då han blev som en av oss. 
När han till det yttre hade blivit människa 8gjorde han sig ödmjuk och var lydig ända till döden, döden på ett kors. 
Därför har Gud upphöjt honom över allt annat och gett honom det namn som står över alla andra namn, för att alla knän skall böjas för Jesu namn, i himlen, på jorden och under jorden, och alla tungor bekänna att Jesus Kristus är herre, Gud fadern till ära.


(fil 2:5ff)

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...