måndag, augusti 15, 2011

Skatterna


Jag har alla skatterna inom mej.
Precis varje var och än, varken mindre eller mer.
Men de finns alla där.
Insprängda i det som är jag i det som är mitt hjärta i det som jag har blivit.
I livsnerven intill hjärtat-
där bor de både minnena och hoppet och våndan och kvalen och förtvivlan. Allt bor där nära hjärtat. Nära min längtan efter dej Jesus. Där intill.
Där intill.
Jag har alla sommarens skatter där nära hjärtat.
Samtalen,
Cyklandet,
Nätterna,
Tälten,
Mötena,
Vännerna,
Kvällsmaterna
Gudstjänsterna
Solen
Vinden
Vandrandet
Festivalerna
Ögonblicken
Skratten
Baden
Bergen
Jobben ..de bara benen, ljuset, dofterna, musiken..
..och allt det andra.
Nära hjärtat och jag kan ta fram o titta på det när jag vill och jag är inte samma nu.

Jag är hemma och tacksam, skatterna och hemmet är en underbar blandning.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...