tisdag, augusti 09, 2011

fyll hela jorden med lovsång

34
Av David, när han spelade vansinnig inför Avimelek, som drev bort honom.

2Jag vill alltid prisa Herren,
ständigt sjunga hans lov.
3Stolt ger jag Herren äran,
de betryckta hör det och gläds.
4Lova Herren med mig,
låt oss tillsammans ära hans namn!
5Jag sökte mig till Herren och han svarade mig,
han befriade mig från all fruktan.
6Se mot honom och stråla av glädje,
sänk inte blicken i skam.
7Jag eländige ropade, Herren hörde,
han räddade mig ur all min nöd.
8Herrens ängel håller vakt
kring hans trogna och räddar dem.
9Se och smaka Herrens godhet,
lycklig den som flyr till honom!
10Frukta Herren, ni hans heliga,
de som fruktar honom lider ingen brist.
11Lejon kan lida nöd och hungra,
de som sökt sig till Herren saknar ingenting..

Nu börjar Frizon! fyll hela jorden med lovsång!

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...