söndag, augusti 28, 2011

Den jag kunde va



härrom veckan var jag i malmö, vi skulle lyssna på Amadou o Mariam, jag Jakob och Max.. fint liksom. malmöfestivalen fint.
Hursom helst visar det sej att Hoola bandola band spelar någon timma tidigare på stora torget. jag är liksom lite uppvuxen i den andan, med allt det goda den innebär. När jag var yngre hängde jag ännu mera runt i sådana kretsar, glada vänsterradikala ungdomar med en tilltro stark som kärleken, en längtan stark som vildaste vatten, ett hopp som kunde flytta berg en tro på förändring som inte liknar mycket. Lite av det där har jag i bästa fall kvar. Även om vi alla vet att år gör saker både svårare och enklare.. det finns en skala i livet som heter grå. Hursom oavsett politik och ditten och datten.. ..musik som den är för mej som att gå på "väckelsemöte" jag känner igen något jag kommer ifrån.. ni vet "ja just de här kommer jag ifrån". Och jag vill varken göra det större eller mindre men det är viktigt.
Därför även om jag hört dem förr är det alltid härligt varje gång. håll till godo här

Förövrigt var kvällens senare konsert fantastisk, vi borde alla ha mera färg i våra kläder och avsluta meningar med Yeah! här från Mali..

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...