torsdag, januari 28, 2010

A B och c



märkliga tider, härliga tider.

Nyss avlämnade kära andins tillbaka till örebro efter en långhelg - tacksamhet. Rejäl kvällsmat med besökande thomas på hessle baren - stekt fläsk och raggmunk , gott samtal.

möten och tider kan se så olika ut. a leder till b som leder till c som helt plötsligt har fått dig att komma tillbaka till a. nu är jag här a eller b eller c eller A eller c ? svårt att veta ibland.


men en sak:
ta emot
En gång blir jag den jag är.
Den jag är i din tanke med mig.
En gång----
Jag tänker mig att det står folk och säger: vi har väntat på dig.
Men du,
du nöjer dig inte med att öppna dörren,
du ropar något om fest,
du kommer ut på trappan och ser dig omkring,
du är upprörd,
du springer emot mig,
du börjar leta i fickan efter något,
det är en näsduk,
du ska torka bort våra tårar, dina och mina,
jag ska få se dig

1joh 3:2 - Ylva Eggehorn ur Ska vi dela

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...