måndag, januari 11, 2010

I lördags

vackra jönköping



I lördags bar det iväg på "mission"- rescue the ginniepigs!

Jag, Linnea och en onegativ Jakob lånade en bil för att hämta mina två marsvin som under nyårshelgen hade behagat att bli tre.
Alltså tre marsvin.
Det hela startade bra, vi for iväg i strålande sol och med fika i bilen härligt. vid markaryd mådde jakob lite dåligt så vi stannade till efter stoppet kände han sig som en ny människa.
jag har ju varit ganska orolig för marsvinen så det kändes skönt att äntligen komma iväg och hämta dem. Inte för att pappa inte har tagit hand om dem väl men ändå. Pappa har gett olika rapporter om att Göte inte alls är glad av att bo själv och det kan man ju förstå.
Väl i Jönköping åt vi mat hos mor härligt. och sen gick vi en liten promenad och kollade på ankor.. väl hemma igen mådde Jakob mycket sämre- för att inte säga dåligt. det hela visade sig vara magsjuka. Inte läge.
jag och Linnéa åkte hem till pappa för att lämna den ena buren vi hade med oss hämta marsvinen och ta med den ännu större buren ned till skåne och mina julklappar. först fikade vi och klurade på hur hemresan skulle gå.
Så nu var vi i bilen; jag linnéa, två transportburar en stor bur 115*60 och julklappar och 26grader annars fryser marsvinen. Hämtar Jakob hos mor, in i bilen och sedan fara. Man kan säga att resan gick förhållandevis bra -alla mål uppfyllda marsvin och burar hemma. Linnéa tapper körde hela vägen, Jakob tapper spysjuk hela vägen, Jag tacksam.

lille marsvinet är väldigt fin, pratar dock hela nätterna.. Göte sur och ensam, skall kastreras på ons be för det! (böneämne nr 2 att lillemarsvinet är en hona),Ingrid- Marie smal men glad behöver äta mer.
Ett stort tack för hjälpen och ett muntligt diplom till min far o fam som tagit så väl hand om djuren.
KRAM






6 kommentarer:

Elisabet Svahn sa...

det känns lite jobbigt att behöva be för marsvinen...

lisa sa...

det är inget jobbit!
kram

(jag har bett för alla mina taxar.)

Christian sa...

Jag vet inte vad jag ska säga...

marcus sa...

arma jakob och göte. be om rätt kön alltså... om det är en kille då, ska vi be för mirakulöst könsbyte? rolig teologi :-)

lisa sa...

(jämt är jag missförstådd..skratt)
den lille tror jag är en kille dessvärre- magkänsla..
då får vi be om ett ekonomiskt under för mig istället eller så måste jag hitta en "köpare" som har en hane redan och som lillen går ihopa med..lilola

Jakob sa...

Erkänn att det är lite roligt. Tänk er tre timmar i bilen med orolig Lisa som undrar om Götes väl (en hamster, förlåt, ett marsvin), en skitrött Linnéa som ser dubbelt och undertecknad som suckar till Jesus för att inte kräkas i handskfacket. Idag - tacksamhet!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...