fredag, januari 22, 2010

Nåd

....och hans ansikte var som solen när den lyser i sin kraft.
När jag såg honom föll jag ner som död för hans fötter. Och han lade sin högra hand på mig och sade: ”Var inte rädd.
Jag är den förste och den siste
och den som lever. Jag var död, och se, jag lever i evigheters evighet, och jag har nycklarna till döden och dödsriket
.
(upp 1:16ff)
Herren vände sitt ansikte till dig och give dig frid.
ett ansikte som lyser som solen i all sin kraft, ett ansikte utan rädsla som tål att mötas med stadig blick.
(röriga dagar med morbrors plötsliga bortgång, livet en stor nåd.)

1 kommentar:

lisa sa...

hej johan

jag har hemtrakter i ordets bokstavligabemärkelse, men inte i fysisk sådan alltså boken..
hoppas det är bra med dig?
ses i sinom tid..skåne nu snart..kram

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...