måndag, februari 01, 2010

jag ger upp


jag ger upp
jag säger det igen jag ger upp.

jag ger upp allt för dig, rösten ekar i trappen som om jag ropade efter någon speciell.
o det gör jag ju.

jag ger upp allt för dig säger jag igen trycker näsan mot fönsterrutan och kollar på gubben på andra sidan med hunden.

jag ger upp säger jag igen och försöker komma på vad. okej jag ger upp min cykel. nä det var sådant man höll på med på gymnasiet.
jag ger upp det bekväma, sökandet efter mitt egen egenvunna lite halvförljugna vackra. jag ger upp att fel saker skall vara A

jag ger upp enda tills det bara är du kvar och först då ser jag dig. jag ser dig som jag ropade efter i trappen, jag ser farbrorn med hunden i ett nytt ljus.

jag ger upp till din befrielse till din glädje till ditt skratt.
jag ger upp allt för dig och nu hör jag inte längre ekot av min egen röst i trappen.
Jag hör dig.
jag hör din röst och du är så vacker.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...