måndag, november 12, 2007

håll er!

Det verkar som att ;
Gud säger att jag är en sköldpadda med ett skal. Som skall springa ett lopp, man måste springa på alla fyra benen. Det är avgörande. Sköldpaddor går på fyra ben.. ni vet.
Men jag försöker ställa mig upp på två ben och springa på dem, det går inte.
Då faller man på ryggen och får ligga och sprattla ett tag innan man kan resa sig igen. Det gör ont att ligga på ryggen. Men man får lite skylla sig själv, samtidigt är det ju fint att vara ivrig. Jag är det, vad det nu innebär.
Nu står jag i alla fall på alla fyra igen och är på väg. Sköldpaddor är långsamma djur, skönt.
Lugnt och skönt.

Jag tror jag är massa snabba djur också...typ en giraff..

Men hörreni håll er till det tempot som Gud har gett er, håll er!

(vem är ett får?)
okej, julbak i giraffen börjar annonseras: lör 8dec kl.15 - välkomna!




8 kommentarer:

Katarina sa...

Jag hoppas vara ett får... men är troligtvis en åsna. Eller ett sånt där barn som vägrar lyssna och bara tittar rakt igenom en när man försöker tala det till rätta... Eller en ko. Går lungt och betar och märker inte riktigt vad som händer runt omkring mig. Äh... jag vet inte. Får man passa?

För övrigt kommer jag på julbaket... *ler sort* Saknar dig! Kram

Katarina sa...

STORT, skulle det ju vara. Vad "ler sort" skulle kunna vara vet jag inte riktigt. Det handlar ju uppenbarligen inte om en lersort. Skulle det kunna vara en förkortning av något? Kanske handlar det om något slags vemodigt leende? nej jag vet inte. Kram iaf :) (ja, igen såklart, inte samma kram)

marcus sa...

bra bild!
"vem är ett får?"
vadå, jag är väl herde? eller?
troligen handlar det om att fatta att man mest är ett får. hela tiden. typ, jag är en herde. ett får. jag är en profet. ett får. jag är pastor. ett får. jag är en man. en fårman.
kram

lisa sa...

fårman? gårman, sårman, lerman, serman, lalallalaili lo ler

Katarina sa...

sermon? ;)

marcus sa...

manfår, mangår, mansår, manser, manler...

Anonym sa...

Vad än det är så är det trevligt med får.
Sköldpaddor är också trevliga, fast kan vara lite svåra, men häftiga när de simmar. (Om de nu simmar, inte alla gillar det heller).
Storsvammel här på kvällskvisten.

anders sa...

Hej vänner!
Jag kommer också på julbak! Ska bli väldans trevligt att få tillbringa en helg i Örebro. :D
Kram kram

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...