torsdag, november 16, 2006

vardag

det kommer att vara helg från och med halv fyra i eftermiddag vilket innebär inget internet det stängs av då.
det är en annan rytm här man kan inte göra något snabbt för det är alldeles för varmt för det. man måste sova middag för att orka göra någonting och det går inte att ligga i solen.
vi vaknar första gången kring halv sex av en tupp utanför vårt fönster och sedan sju när solen går upp och således vi också.
vi slutar vara ute när det blir kolmörkt på tjugo minuter vid kl sex på kvällen.
vi äter tre gånger om dagen olika saker som man känner sig mer eller mindre trygg med. allt är tillagat ordentligt så tryggheten beror nog mer på mig själv än på maten.
det är gröt varje morgon och det är två mål lagad mat per dag och det finns massa frukt (tillräcklig info elsabet? var förövrigt varsam med dig själv) vi har även nödproviant från sverige som vi sparar tills någon blir magsjuk om så vill sig.. man vet aldrig.
i förrgår åt vi olika konstiga saker på stan så då trodde jag att de skulle vara kört men det var det inte.

jag är ju som ni vet brun men barnen ropar "viting- obroni" efter mig också så vi får se hur balanserad identitet jag har när jag kommer hem- ler- förhoppningsvis mer än innan jag åkte vi lär oss otroligt många saker och skulle kunna skriva hur många uppsatser som helst och stanna länge.
det är svårt att avgränsa sitt ämne och fokusera sig. ett otroligt sätt att studera på det bygger på möten och biblioteket är sekundärt - lyx

idag undervisning om de norra delarna av Ghana och de folken som bor och lever där.
igår fick vi sitta vid professor Bediakos fötter fyra timmar och facineras av en äldre mans kunskap och blick för hur man väver ihop sex olika ämnen och ger en bra grund utan att vi somnar utan att brilgera med kunskapen i sig utan verkligen delge en blid av det han ser.
och vi är häpna över att få vara här.

hörs

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lisa! I Afrika! Ta vara på varje intryck. Vila i trygghet. Sträck på dig och va stolt, du vackra vita visa kvinna.
kram Josefine

Anonym sa...

saknar dig min vän..
men du verkar ha det bra..
ring när du kommer hem.

KRAM

Anonym sa...

Hej, hur gick det med presenterna?

marcus sa...

hej!
skrattade högt ett bra tag och inbjöd andra att skratta med mig när jag läste om ditt mottagande och eventuell framtida identitetskris! haha! underbart, och kul skrivet lisalalala.
Ni verkar ju ha det bra bland jesus saves shops, vällagad mat och vänliga människor. och i skuggan av gamla teologer (läs kwame) (misstänker att hans skugga är vitare än hans hy... kolla upp åt mig!) respekt hur som helst.

är mest intresserad av vad som händer i en kulturmix av karismatiska kristna och machete-slagsmål... nånstans tur att ni är kvinnor med integritet och gudatörst liksom!
här händer endel. bland annat har verkligheten hunnit ikapp mig. -typiskt - så det finns lite att göra nu.
imorrn klär jag ut mig till fluga i mun på hybrisgroda.
bed gärna för mig!
jag hade en konstig dröm inatt, men den tar vi en annan gång! om jag kommer ihåg den då.

hälsa och kram hanna, emma och andra från mig! och be hanna krama dig från mig också!

saknar er. fridens och allt i Hans hand.

studu sa...

Tack Lisa för att dela med oss i nordvästra jordklottet hur der ser ut och hur det känns där. Guds närvaro vare påtaglig bland er alla!...

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...