onsdag, november 07, 2012

Målmedvetenhet

Ikväll har jag vart i gymmet igen. Jag ser verkligen inte på mej själv som någon som gymmar asså!?? Och med tanke på hur mycket jag egntligen tränar handlar den här bloggen förvånansvärt lite om träning. SKönt tänker nog en del. :) Hursom helst så kräver träning målmedvetenhet. En av mina kollegor sa för ett tag sedan att träna det gör man inte för att bli bättre och bättre hela tiden utan för att må bra. Och jo så är det väl.. Men har man mål så har man. Jag älskar mål.. jag älskar att pröva något som jag nästan inte vet om det kommer gå och sedan träna strategisk inför det. Den tanken återkommer jag till lite då och då. Det finns något så härligt utmanande i att se om man kommer orka, klara det, osv. Just nu har jag ett galet mål som är den sista delen i en svensk klassiker, nämligen Vasaloppet. HJÄLP!! 9mil på skidor.?! Hursom helst så gör det inte sej själv så det är lika bra att ligga i hårdträning. Spännande e det, det är vad det e.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...