söndag, februari 26, 2012

Fingäster

Jag älskar att ha gäster. Jo det e så. Både långväga och kortväga. det är liksom så fint att få ta emot folk hemma hos sej själv. Det behöver inte vara massa krussiduller och sånt, utan det kan va trevligt ändå. Jag tror jag har ärvt de av mormor och morfar, de har alltid haft mycket gäster och gillat människor. Och mamma med. 
I helgen har två damer som jag tycker mycket om hälsat på. Egentligen kan man säga att jag lärt känna dem nästan bättre sedan jag flyttade från Örebro än när jag bodde där -konstigt men så kan det va. Kristina och Frida och jag var bland annat och fjällvandrade (kolla ) i Norge i sommar och vi planerar en "expedition" till sommaren också. Fast jag tror det blir Sverige. 
I helgen har det varit stålande skånskt vårväder med massa blåst som sej bör. 
Vi for på utflykt och tog de lugnt och diskuterade och var bjudna på middag, och va i kyrkan osv.Vänner tänk ändå va! Fint e de! Och vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...