fredag, september 09, 2011

som ett ufo i fårakläder

Efter att ha samtalat med en undersökningsbyrå på telefonen, de har sökt mej i tre veckor eftersom just jag verkar vara UTvald.
Nu blev det där lilla samtalet i alla fall av.
Hon börjar med att säga att de undersöker saker om svenska folkets konsument vanor.
Jaha tänker jag.

Vidare;
- hur gammal är du?
jag- 27år (börjar bra jag kan svara på mitt postnr också och om jag har några barn, svar;nej.)
- hur mycket uppgår inkomsterna till i hushållet före skatt på ett år?
jag- eeeeeeehumm ingen aning säger jag.. eeehh.. (tänker..) jag kan räkna ut det typ om du vill ... (efter liten överslagsräkning.. säger hon att vi kan hoppa över den frågan.. )
vidare;
- Vilka spelföretag och spelprogram känner du till?
Jag- ÖÖöö öö humm ööö triss kanske. räknas det?
- jo det funkar.
När var det senaste du spelade något spel eller köpte någon form av lotterigrej?
jag- eehhhehehh jag kan typ inte minnas att jag har gjort de någon gång..

-okej.. (hon suckar lite) då kanske du inte så förra veckans bingolotto (ledande fråga tänker jag)
jag- nä de gjorde jag inte..
(vi fortsätter..)
- har du senaste tiden uppmärksammat reklam för något spelföretag på internet..?
jag- e nej de har jag inte.
- har du senaste tiden uppmärksammat reklam för något spelföretag via dagstidningar.?
jag- nix det tror jag inte ( min associationshjärna ser inte sådant som den inte vill se.)
- har du senaste tiden uppmärksammat reklam för något spelföretag på radio?
jag- nä jag lyssnar bara på P1..så det kan vara därför..
- okej, jajaja.. har du senaste tiden uppmärksammat reklam för något spelföretag på tv?
jag- jag har ingen tv så det har jag inte gjort.
- nähä(tystnad..)
har du senaste tiden uppmärksammat reklam för något spelföretag på bio? (måste de ställa hela frågan varje gång tänker jag lite roat..och så lägger hon till..) om du har varit på bio senaste tiden?
jag- hahahahahha nä, men jag ska gå ikväll.. jag kan kolla.
(vi har ett ganska roligt samtal)
- okej så några andra frågor;
vilken snabbföretagskedja och diversehandel föredrar du att handla i?
jag- Ica maxi, räknas de? ( de gör det.. och jag pustar lite..)

..och så här fortsätter vi..
när vi lägger på är jag full av skratt..
hon måste tro att hon intervjuat en mycket gammal pensionär som inte är mottaglig för reklamintryck och inte gillar att ha koll på diversehandlar..

Och ändå finns de något i samtalet som får mej att känna mej lite som ett ufo, borde man spela mera på triss tänker jag och kommer ganska snabbt fram till att de borde man inte.
skönt.

5 kommentarer:

hannap sa...

hihihi haha

Ulla sa...

Underbart, hälsar ett annat UFO. Undrar om vi kretsar i samma bana och stöter på varandra! UFO-kram!

lisa sa...

ulla de e jag säker på! kram!

matilda sa...

hahaha! fantastiskt!
mer sånt här åt telefonintervjuarna

Katarina sa...

Haha!

Jag brukar också känna mig lite dum vid telefonenkäter. Jag svarade på någon i somras om mina semestervanor. Det blev ungefär lika uttömmande svar som dina...

Du påminde mig dessutom om samtalet som jag hade för någon vecka sedan.

En glad tjej ringer mig och säger att det är med anledning av den enkät jag nyligen svarat på om vikt. Jag kunde verkligen inte dra mig till minnes av att jag svarat på en sådan enkät. "Haha, nej man glömmer ju så lätt" Eh, ja jo... men... "I alla fall så har du blivit utvald till att testa ett par av våra produkter kostnadsfritt i en månad, och du förbinder dig inte till något" Jag frågar lite försiktigt vad det är för produkter det rör sig om. Och det visar sig att det är bantningspreparat. Jag svarar att det nog inte är särskilt lämpligt för mig, att det är ganska onödigt. (Ingrid står bredvid mig i köket och skrattar.) Tjejen skrattar lite hon också, tackar för sig och lägger på. :p

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...