fredag, september 23, 2011

Frid


friden som en plats att vara.

Jag flänger hem efter dagen, funderar på hur det hela skall gå till
alltihopa hur skall det gå till?!

Så kommer du, med..
..friden som en plats att vara i, att vila i, att dansa i, att hoppas på.

Jag flänger hem efter dagen och letar efter de rätta orden som kan klä allt de spretiga jag rymmer.
och jag ber, bara du, bara du - låt bara du komma fram.

Så kommer du, med..
...friden som en plats att tänka i, rymmas i, vaggas i,
det finns ord och tid.

Jag stretar med alla grejor och samordnanden - fysiska och verkliga och tankebanor.
hur skall det gå?..

Så kommer du, med..
.. friden som en plats att läkas i, en plats att valsa runt i, en plats att vila i.

en plats att vila.
Jag har en plats att vila

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...