tisdag, november 24, 2009

Kristianstad 2





en galen vecka har förflutit..
med både det ena och det andra.

årliga Mandel-



musselbaket vad jag förstår - till 1advent..

en liten resa över dagen till malmö med några nyvunna vänner , stor tacksamhet..
servering av 100 pensionärer kaffe och tre sorterskakor ett så att säga eldprov som gick mycket bra.


samtal med människor, medarbetarträff..häng i soffa..
2a passet lett på friskis och svettis..

och så slutligen men inte minst i söndags fyllde kyrkbyggnaden 20år så vi hade jubileéum eller vad man skall kalla det.. sopplunch och överraskningstårta roligt... proppfull kyrka och massa mat.


Göran Skytte var även här på kvällen och höll en "apell..predikan..brantal.. " ja något eldigt iallafall.. han berättade delar av sin berättelse och VITTNADE om Jesus.. han delade sin kamp kring högmod och huruvida han var värd Guds kärlek. Han pratade om kampen mellan anden och köttet.


"det finns två krafter inom alla människor, vi kan vara både snälla och dumma. det är inte så kontroversiellt att säga det.. någon som inte håller med om att människor kan vara både snälla och dumma..? och detta beskrivs..

..med det färgstarka, frispråkiga, och musitga bibliskaspråket som Anden och Köttet.. inte anden och fläsket utan anden och köttet.."


kvällen var mycket bra. I övrigt jag tänker mycket på er - Kram. Jag inser att jag nog mår väldigt bra för att vara nyinflyttad långt borta från de flesta jag känner..osv..STOR tacksamhet


7 kommentarer:

ellen sa...

du är härlig och varm även i bloggform. det är härligt och varmt dä! :) puss

lisa sa...

paket påväg..

Anonym sa...

Längtar på dig! Roligt med bilder och berättelser!! Kram Elisabet

Tussilago sa...

GLÄDJE o KÄRLEK till dig från mig!krams från tuss!

josefine sa...

vilka fina tanter på bild, dom känner jag. kram på dig lisalisa. vi kanske ses i kristianstad nån gång

Theresia sa...

w.theresia@gmail.com maila gärna.
Vad man gör åt det.. Jag äter massa medicin och ber. Om det inte hjälper blir det hjärttransplantation så småningom. Är andfådd av att stå upp. Det är lite galet. Kram! Glad att Skåne kramar dig! :)

Maria Jönsson sa...

Gott o höra att du mår bra Lisa! Kram från Maria

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...