söndag, november 08, 2009

kristianstad 1




nu har jag bott här en vecka.

jag är mycket väl emottagen .. verkligen. i helgen har också
elisabet hälsat på, hurra! Vi har umgåts med varann o familjen Lennartsson, fina.
idag var det välkomnande och bön i församlingen. roligt märkligt och bra.
Den enda friktionen som varit, som i sig är ganska allvarlig dock nu utredd är att dålig kommunikation härrifrån har gjort att jag inte fått veta att min tjänst endast kommer att vara 50% pga sämre ekonomi än man tänkt sig, en liten röra i början av veckan. Dock har jag samma arbetsbeskrivning och kallas typ "cafépastor" .. (med inriktning, städa frysar, hålla samman serveringgrupper, så småning om baka grejor, själavård, och förkunnelse o lite sånt.)och det viktiga är ju att det kvarstår och det är jag glad för. och jag jobbar mycket hellre med flera än själv massa. Så så ser det ut nu på jobb fronten.. jag känner mig mycket buren. Gud har väl nån galen väg framåt.
Mer och mer fylls jag också av tacksamhet att ha er vänner här och där. Och mer och mer tacksamhet till alla er som hjälpt mig att barka hän hit, och med små och stora saker i flytten! TACK jag berättar om er lite här och där och så kommer det fortgå. OCh tack för all uppmuntran och så det behöver jag.
Ingrid-Marie (den stora)och Göta(den lilla som inte är liten längre..) mår bra som ni ser! När vi hinner har vi det mysigt.. ler
Lägenheten är helt okej.. liten men fin och bra.
jag har 7min gång till kyrkan och 3min till icamaxi och 7min till friskis och svettis.
Tron är grunden för det vi hoppas på; den ger oss visshet om det vi inte kan ser. För sin tro fick fäderna sitt vittnesbörd. I tro förstår vi att världen har formats utav ett ord från Gud och att det vi ser inte har blivit till ur något synligt.... (läs gärna hela heb 11)

1 kommentar:

päls sa...

åh finaste vackra lisa!
massor med kramar och kärlek och pepp!
och salt :)

vilka härliga namn det blev!!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...