söndag, november 15, 2009

Djupglädjen




jag tror det har med glädjen att göra vad som kommer ur händerna.

jag tror det har med glädjen att göra om man har modet nog att gråta klart och bära sorg.

jag tror det har med glädjen att göra om man vågar se bortom horisonten om man vågar titta över sin egen axel.
jag tror det har med den där glädjen att göra om det sjunger i hjärtat och blåser kring öronen.
jag tror det har med den där glädjen att göra om hjärtat skall våga hoppas igen.
jag tror det har med glädjen att göra om fötterna kommer röra sig och stå fasta i rättan tid.
med glädjen att göra om runtom kröken finns en ny väg, en öppning, ett hopp, en dröm, en bild, någon att möta...
..en röst,ett rop, en hand att hålla, en fika att fika, en blick att möta,något stort att ge, två tjänande händer.
jag tror det har med glädjen att göra, all den där leken som sjunger i händerna och pockar på sinnet och ser det som ingen ser och som växer genom alla misslyckande, tillkortakommande, allt svårmod, och som spränger alla inbundningar och murar.
inte den där ytliga lyckan utan djupglädjen.
glädjen som sätter dig fri och som sätter mig fri
att vara du
att vara jag
(min glädje har jag i Herren, må Hans nåd alltid bevara våra hjärtan fyllda av hans glädje)

2 kommentarer:

ellen sa...

åååååh!!!
i love this
du är underbar
ringer snart. love you

ellen sa...

åååååh!!!
i love this
du är underbar
ringer snart. love you

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...