söndag, juni 15, 2008

Vätternrundan del1


Vätternrundan 2008


humm.. en galen tillställning..

en härlig rolig och jobbig..


30mil är ganska långt ändå..

Jag , Per och Hanna gav oss av från Örebro kring halv två på fredagen. (tack frökenbrogrens för ledighet). en konstig känsla innan man startat och fart iväg ens .. att vara helt slut efter att jobbat, laddat upp veckan med att vara spysjuk på tis osv..ler.. pers ben hade dagen till ära lagt ned också så det var lite konsigt. men vi var laddade och stillsamt förtjusta, hanna hade lovat att se till att jag inte tramsade bort all min energi genom att spexa för någon..


Väl i Motala så var det en hel massa folk och sol och regn omvart annat. Fika hos hannas mormor och nerver som låg lite sådär halvt utanpå.

Vi köade fick start lappar åt massa mat, per hade ätit pasta till frukost och sedan till lunch hos mig och sen åt vi det till middag också..

Det var en lite knäpp känsla att befinna sig där med många många hurtiga sportcyklister och ett gäng som mest var glada som vi mitt i allt detta. Vi hade tänkt oss att det skulle varit lite fler spexiga inslag.. typ utklädda folk och svensexor och sånt som skulle cykla.. men det var det inte... vi kom på att trettio mil är alldelses för långt för att spexa.. man orkar kanske till vadstena då..?
Hursom försökte vi sova ett par timmar i bilen färdigombytta och klara.. kl 23.30 spöregnar det utanför och jag ser framför mig hur jag är dygnsur innan vadstena.. hursom så får jag sedan bråttom att ta på mig det sista äta en banan till och dricka en kopp kaffe och en halvlitervatten..

regnet slutar! och jag och per cyklar iväg till start påhejade av Hanna-personal coach och Nilserik..
... nu kyrka fortsättning följer..

2 kommentarer:

Katarina sa...

är du vid ett stopp på vägen? jag förstår inte riktigt... :) Krama

Anonym sa...

ojojoj, nu är det spännande! Ser fram emot upplösningen. (Att du överlevde talar det faktum att du skrev inlägget för).
Ha det gott!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...