måndag, mars 03, 2008

Nytider-Ps 23

Herren är min herde ingenting skall fattas mig.

nytider

han för mig på vall på gröna ängar
fritider


fristäder

han låter mig vila vid lugna vatten

Vidder

hopp

han ger mig ny kraft och leder mig på rättan vägar , SITT NAMN TILL ÄRA.

tunnlar

inte ens i den mörkaste dal, fruktar jag något ont, ty du är med mig din käpp och din stav gör mig trygg...
nuet

Du dukar ett bord för mig i mina fienders åsyn,
du smörjer mitt huvud med olja och fyller min bägare till brädden.

och sanningen

Din godhet och nåd skall följa mig varje dag i mitt liv,
och Herrens hus skall vara mitt hem så länge jag lever.


och jag anar den våren..
och jag har flyttat konstigt, vanligt

4 kommentarer:

Theresia sa...

Hej Lisa! Det är snö på marken här idag. Exotiskt! :) Var har du flyttat och hur bor du nu? Kram!

Theresia sa...

Jag finns på fruwikstrom.blogspot.com

pm sa...

Hoppas du har det bra där du är
Själv har jag fått punka.
Vi hörs och så. p
Pred3:10-11

lisa sa...

oj per det låter sådär.. ler.
jag har flyttat fatta vilken grej.. kram

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...