onsdag, oktober 03, 2007

bli kvar

Jag har ryck upp alla rotter for att kolla vad de verkligen bestod i.
VAd var det som verkligen fanns under.
VAd byggde det pa?.
jag har vridit och vant pa dem for att se vilka grunder och bottnar de har.
kollat fran andra hallet, vad ar det som vaxer upp och kommer,den plantan fran det eller den roten.
Det borde vara enkelt att se, rakna ut, eller?
och nu nar jag star dar med alla rotterna i handerna.
Sa marker jag att den enda roten den som haller stadigt sjalvklart fast som ger all naring at alla andra plantor.
den ar sa sjalvklar bottenfast orubblig att jag knappt markt den
och nu i all uppluckrad jord ar det det enda jag ser.
Du ar det enda jag ser.
naket, sjalvklart sa sjalvklart enkelt att jag inte ens sokt finna svaret till den.
Bottenfast och djupare en nagot av det jag haller i handerna, haller for mitt.
och frukten, sotare, vackrare, mildare, och skarpare an nagot av det andra sadda, jag smakat.
OCh jag ar kvar i dig, och du i mig.

(Joh 15:1-8)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på dig!

Det var kul att träffa dig idag! Var dansen kul?

Ha det så gott!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...