måndag, oktober 09, 2006

Berit och Claes



det bor olika personer hemma hos än - personer som man liksom succesivt lär känna och får veta mer och mer av deras historia.
jag ber att få presentera Berit och Claes de bor längst upp på vår hylla i vardagsrummet.
kanske den bästa platsen.
bredvid alla böckerna - berit har läst alla medan Claes- han har inte riktigt kommit igång än.
de har flyttat in i sommras senast bodde de i ett hus i almby öster om stan- numera väster. berit är en aningen hetsig person medan claes är mer lugn och smalad. Claes saknar ju en arm också som ni ser, den försvann i flytten.
de består båda av tikträ och är troligen ca 50år gamla.

om ni undrar är jag hemma själv och pluggar - skratt.

11 kommentarer:

Theresia sa...

Hm.. Tror att den där boken Berit står vid är en handbok till gamla testamentet eller vad den heter, from the betel time in our lives. Kände igen den på den lilla bilden. :) Det här med maskotar är visst ständigt aktuellt. :)

lisa sa...

de är individer - jo boken stämmer claes gillar bilderna

Anonym sa...

Brukar Claes säga att han inte kan läsa för att han saknar sin arm? Som när min bror sa att han inte kunde plocka ur diskmaskinen för att han brutit foten (något år tidigare). Jag känner på mig att han är lite sån, som min bror. Men då kan man säga att det går visst det, och så kan man hjälpa till genom att vända blad några gånger.

Hoppas jag kan komma och lära känna dem lite närmare snart.

Katarina sa...

Åh! Saknar dig! Berit och Claes verkar vara bra för dig. Här blev det mörkt så fort. Kram kram kram

lisa sa...

jo man kanske skulle kunna säga att claes är lite sådan, men mest är det nog att han gillar att titta på bilderna mer än att läsa. mer drömma sig bort.(matt- idag var salt köpenhamns lärare på skolan- lisa aningens fascinerad lite pinsamt.. vet egentligen inte varför du skulle vart där)

Theresia sa...

Typiskt dig

Anonym sa...

Pluggar ;)

marcus sa...

berit och claes lever ändå sitt lilla hegemoniska liv på gräddhyllan. (du når ju inte ens upp med stol)

varför har inte Foraj fått en egen blogg egentligen? smal (som en) pinne är han, men ack så jordnära. mellan stockholmsblomma och nån liten skål eller nåt bor han. han kan det där med att vända andra kinden till. civil kurage (han står för sin sak. han står nog för allt förresten). snacka om tjänande attityd.

so, why not Foraj?

lisa sa...

det kommer i sinom tid tiden är inte inne än..

Anonym sa...

Jag litar på att du styrde upp det här med köpenhamnslärarna. Diskutera saken med Claes. Ni kan drömma er bort till Danmark tills jag kommer och knackar på dörren och plockar hem er till Örebro igen. Eller tills ni kommer hit på husfest?

studu sa...

Själv är jag ca liksom 50 år gammal men inte består av tikträ såvitt jag vet..kanske björk..men ändå är vi alla 3 födda samma år jag o Claes o Bertil så snart blir det fest uppe på bokhyllan :)

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...