onsdag, augusti 16, 2006

stockholm-örebro


nu beger jag mig-
möten med många idag, speciella underbara och ofattbara människor.

ett tack som jag inte riktigt vet hur jag skall yttra är till helena och matilda som låtit mig bo nära och alltid.

en förvissning om att örebro inte är långt borta och att vi snart ses igen-

en visshet om en ny vardag med nya möten och rutiner, nytt många olika saker.

tre år av växtvärk mognad, barnslighet, nåd och en stad med kraft att utmana,
ett sammanhang med mycket nåd.

en Gud som bär genom allt- brustna hjärtan och hoppfulla tankar och väntan på post.

ni är alltid välkomna hörs och ses -jag älskar er!

lisa-örebro-väster

9 kommentarer:

Anonym sa...

Nu bär det av!! Spännande, inte-spännande, och allt annat!
pausknapp och dansdans på samma gång. Vi är lite närmare varandra nu iallafall! Kram elisabet

Elisabet och Christian sa...

Hej fröken.

Christian här. Skulle bara hälsa dig välkommen till örebro. Vi ses väl på måndag antar jag!?

matilda sa...

tomorrow tomorrow tomorrow
see you then, in orebro, med många saker

but now: today!

Anonym sa...

lisa- det är tomt utan dig och ditt skratt! varken du eller matilda i bromsten... inte bra!

miss u sweetie!

Anonym sa...

lisa- det är tomt utan dig och ditt skratt! varken du eller matilda i bromsten... inte bra!

miss u sweetie!

Anonym sa...

Vilken kyrka gick du till idag?? Kram Elisabet

emelie sa...

hej,har du landat än? det är spännande med ny höst... vad är det för sak du har stulit från mig? jag hittade ett måttband som är ditt i min lilla låda men annars tror jag inte jag har norpat något...strax ska jag å pappsen köra upp till stockholm igen... hihi

Theresia sa...

Har förstått att jag har en del anledningar till att åka till Öre. Vilken är den centrala baptistförsamlingen? Martins kusin har blivit pastor där i alla fall.
Hemkommen Gotland. Bästa! Jobbigt att ändra på sig nu. =)

studu sa...

Tack tack Lisa för boken!...Ska besöka några innan sommaren tar slut!..Har numera eget blogg: studulanudu.blogspot.com.
DU är en fantastisk gåva till oss alla!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...