onsdag, augusti 23, 2006

landningsbana-cykelvana

hopp hoppa hopp - jag har mött en gammal kärlek idag - jag älskar friskis och svettis!

landa bland vänner
landa bland böcker
landa bland cykelproblem- tottas svaret på alla cykelproblem
landa
landa

ekershallen där kan man möta många olika personer
min första vecka i örebro har varit en stilla rivstart om det kan gå ihop sig.

jag har cyklat omkring, ätit mat och pratat med marcus.
firat hanna som fyllt år, burit omkring saker, köpt nya block, börjat kurser, längtat hem, vart på gudtjänst, hunnit många saker på kort tid för att detta inte är stockholm, skickat brev, väntat på post, pratat med mamma, fikat med morfar,

försöker förvalta gåvan att bygga upp en helt ny vardag och tänka på vad det var jag ville ändra och vad jag längtar att prioritera och säga nej och ja till rätt saker.
vad vill man liksom göra och inte, vad borde man göra och hur?

det är nåd att få bo ihop med hanna och än så länge går det bra- idag skrattade vi åt hur otroligt olika vi kan vara ibland och ändå inte.

det är konstigt när två ytterligheter möts inom en.
jag är på helt rätt ställe med flera underbara personer-- men jag saknar er och tänker åka härifrån en gång i timman.

Gud är överallt hela tiden

(inflyttningsfest 2 september lördag kring sju alla välkomna ingen glömd- om du tror att vi inte tror att du skall komma kan du väl höra av dig och säga att du kommer)

5 kommentarer:

Theresia sa...

grattis! :)
då är jag på bröllop i Borås... =/ Mm.. men det är ju också kul. Längta dig och ditt hus.

Elisabet Svahn sa...

Lisa Lisa! Vi har lite samma tid. Intensiva studier, tid för saker, nära till allt (utom till flera av de sammanhang och människor vi älskar), nya människor, nya (olika nya) gator att gå på, en annan vardag. Roligt och jobbigt. Det är en sån nåd att jag ska få dela vardagen med dig igen!!

emelie sa...

jag var i huset idag och det kändes roligt och konstigt. nu hade ellie en symaskin och inte du. en extremt kitschig plansch i köket och "mitt" rum var städat och beboddes av en mirjam. du får ge det lite tid att smälta in. det kommer bli bra. gud bär.kram

Anonym sa...

Lisa! jag längtar också till min kära gamla vän, men det dröjer nog fortfarande några dagar innan vi återses, då med ett par sprillans nya air max.... Kanske kommer jag. Kanske kommer jag en annan gång.
älskar...

Katarina sa...

Jag kommer... Har jag sagt det? Om inte tidigare så nu. Konstigt med nya vardagar. Och bra. Här också mycket nytt. Och nytt som man inte vet om man kan hålla fast vid. Kanske bara tillfälligt... Hm. Jag gillade att jobba idag. Jag känner för de där barnen. Krama

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...