lördag, juli 06, 2013

I dina ögon

Dina ögon.

I dina ögon

ryms orden
ryms motsägelserna.
där ryms hela bilden

där får skuggorna sin förklaring
helt plötsligt skymtar jag hela bilden. 

"Det är omöjligt att se sej själv.."
viskar du..
Jag hör dej, men något i mej värjer sej. 

klara
våga
orka
stå på sej
stå ut

"det är omöjligt att orka själv..!" 
viskar du...
Jag hör dej, men något i mej reser sej.

klara
våga
stark
kan själv

"det är omöjligt att se sej själv!" 

du viskar inte längre..
du ropar ut från taken!


Och det ljuder över hela staden och jag 
hör din röst. 

släpper händerna och ser in i dina ögon, 
du som kan se vem jag är. 
Och jag ser dej
Jag ser dej

Ditt ansikte
som dagen

( 1joh 3:2 )


Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...