torsdag, juli 04, 2013

Hans händer

Vi är båda i en ständig strävan att hitta 
letar 
vi letar 

skyler 
letar igen
trevar

anar 

trevar
letar igen
dras med i vågorna, de kastar oss av och an.
hit och dit. 

En ny storm i det inre, 
gör den glasklara ytan helt uppsprucken.
Denna ständiga strävan efter att hitta. 
finna
söka

längta

Så ser jag honom, 
han kommer mot mej på vattnet, 
först hör jag bara hans steg, 
jag ser honom inte. 

Jag kastar mej av och an i de stormiga lakanen..
vrider 
skyler 
letar.

Så hör jag hans röst.
alldeles intill havets rand, 
intill örat ..
i horisonten kommer han gående. 
Ljuset runt honom 
är starkare än allt annat ljus.

Och jag hör att han viskar mitt namn.

..hans händer håller i mina.


( Mark 6:48)



Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...