fredag, februari 22, 2013

städa, rensa, ordna fixa!

Idag är det städfredag!
tänk va!?
något så glamoröst.

Ibland funderar jag på vilket som är det absolut tradigaste med att vara vuxen. Vilken vardagsvuxen grej skulle jag kunna vara utan?!

tyvärr verkar det just nu som det tråkigaste jag vet är att handla mat. Märkligt tänker nog endel, det som är så trevligt.
Tja jag vet inte!?
Nästan alltid när jag handlar mat, vet jag inte vad jag ska köpa. "Vad äter man liksom?!" Det har blivit mycket bättre av att bo med Linnéa och av att göra en svensk klassiker. Lättare att få inspiration när man är vrålhungrig eller när man kan laga mat till någon annan.

Jaja.. tvätta det tycker jag är rätt kul. Man kan ju tvätta allt liksom.
Så idag tvättar jag.
Och dammsuga det funkar med... rensa är egentligen ganska kul om man har något mål med det. Jag gillar inte att bara rensa för sakens skull.
Borra är en annan vuxengrej jag gillar, dock är jag inte så bra på det och då verkar det som att folk tycker att man skall låta bli?!

pappa har ändå en av de bästa kommentarerna; "sluta borra genast! du kan ju inte!! be en man!!"
Det var när jag stod o borrade upp en stringhylla och hålet bara blev större och större.. jajaja.
På det stora hela är vuxenvardagsgrejer helt okej, och jag tror jag skall börja med en matlista.. det har min kompis Marcus..
( i och för sej brukar jag ju bli sugen på något annat en kvart innan maten skall lagas, eller i värsta fall är klar.. )

nu ska jag iaf käka makaroner.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...