torsdag, januari 24, 2013

Gröten i handen..

.. jag äter havregrynsgröt till frukost nästan varje dag. Så till vida att jag inte vankar på fel sida.. då tar jag en macka och blir hungrig redan vid 10 igen och sen vill jag småäta hela dagen. Och det kan ju förvisso passa om man ändå vaknat på felsida.
 
Ibland tänker jag att jag skulle vilja att min relation med Jesus var mer som havregrynsgröten. Seg, vardaglig, och livsviktig, och inte så dramatisk utan mer som just gröt.
Idag vaknade jag alldeles för trött..
alldeles för trött.
Egentligen inte särskilt sent men sådär trött ni vet att man inte riktigt orkar äta något.
Så jag tänkte att jag får ta fasta på att jag bor så nära kyrkan som jag ändå gör och tog med tallriken i handen och gick.. jag mötte bara en person så ingen fara på taket.
..Gröten blev precis rätt temperatur och när jag väl hade lyckats runda kvarteret så pillade jag i mej lite gröt.
Skönt att en dag inte är ens liv. Som min vän och förebild Micke brukar säga.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...