söndag, januari 06, 2013

En oväntad grej ...

..eller kanske snarare två.
Hej förresten hörrni! och hej nya året.. jag har inte riktigt hunnit ikapp än. men jag är runt hörnet.
 
Två oväntade saker..
Den första roligare än den andra. i höstas hörde en av mina följare ( numera nyvunnen härlig bekantskap) på instagram av sej och frågade om jag ville vara en av modellerna för hennes smycke företag med smycken från framför allt Peru. kolla här www.cueva.se
Det är var en jätterolig fråga så jag tackade ja! Det är kul med lite oväntade saker.
HUrsom helst så närmade den dagen sej. Vi skulle mötas upp i Bromma.
 
NR 2 - är att det som även närmar sej är Vasaloppet. Alltså ni vet 9 mil på skidor...!?

.. Jag har därför spenderat några dagar i skidsituation, för att förbereda mej lite på den utmaningen. I förrgår var det den isigaste dagen i Ånnaboda utanför Örebro tror jag. Det var glashalt och jag trillade typ i varenda nedförsbacke.. :) kul .. not!.
Det som var ännu värre var att jag lyckades trilla när jag stod still i en kurva och staven sitter som cement i isen och ger inte vika utan jag får dem med all min tungd rakt in i .... kinden!! perfekt två dagar innan ett fotojobb.. :)
..så jag har idag tagit många foton med höger kinden i fokus..
..elller ur bild..
fina Veronica vars smyckemärke det är hade  fixat o ordnat massa. Så vi körde på från 10 - 18.30 med alla möjliga ombyten och smycken. mycket roligt och inspirerande.

..o ljuset svek oss inte.

..ljuset sviker aldrig, inte det verkliga ljuset i alla fall.
 
tänk ett nytt år!
tacksamhet.
 
 
(och det är coolt med ärr.. då syns det att man har levt ..)

3 kommentarer:

Johannes sa...

Då var det dig jag såg när jag cyklade hem från kyrkan igår, tyckte det såg likt ut, men du brukar ju vara långt borta normalt. Ni verkade ha riktigt kul!
Ha det gott och lycka till med Vasaloppet.

lisa sa...

:) ja det måste det ha varit!
tack!
ha det fint!

hannap sa...

vackra du! o roligt! kram!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...