fredag, juni 29, 2012

Rörelseglädje

Idag har jag haft förmånen att prata om ett ämne som jag verkligen älskar.
Nämligen "rörelse" och glädjen i att röra sej.

Furuboda som är en fantastisk plast här i närheten som jag ofta återkommer till, har nu sommarläger. Jag har jobbat på dem flera somrar, men i år har jag inte haft möjlighet att jobba. Dock har jag fått hålla en föreläsning på ett av lägren.
Så idag har jag varit på Furuboda hela dagen, härligt.

Rörelseglädje - hur talar man om det. Vad nämner man? risken finns ju att det enda man ser framför sej är över "hurtiga" friskis ledare.. Men rörelseglädje är för mej så många mer delar.
Det handlar om acceptans, självbild, vikten att förstå sin egen begränsning, att se sej själv,
att lära sej att förstå sin kropp, att spränga gränser, att ha ett rörligt sinne.. osv.
Jag hade valt att lägga upp föreläsningen kring "rörelseminnen" olika minnen från mitt liv som berörde just "rörelse" och kroppen..



Mycket handlar om att vi är .. 

.. åå vad roligt att prata om det här ämnet... hoppas jag får göra det mer..

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...