tisdag, juni 12, 2012

I all hast!

I all hast har jag sytt två fina kjolar på en vecka. jag ser det som ett hälsotecken. När jag mår bra är jag kreativ, skapande och vågar göra allt möjligt. Nu är det kanske inte så dramatiskt att sy kjolar. " det kan jag med" som en av våra "tonåringar" sa.. :) 
Hursom helst är det viktigt med de där sakerna som gör att vi känner igen oss själva. 
Det vet alla som under någon period av livet mått dåligt, att det som ofta fattas oss är just själva känslan av att känna igen sej själv. Jag har hört det många gånger och också känt " jag känner inte igen mej själv!!?" Därför låter jag glädjen och nåden fylla mej att just nu i livet är jag så pigg,  mitt i vardagen -  jag har ork att göra sånt som jag gillar bara för att.. utan anledning, utan krav bara ren glädje. KJOLAR!
Bara för att vardagen i alla dess former är så dyrbar..
En vän sa precis att hon känner igen sej själv när hon orkar "gå igång en extra runda efter kl 21.30" och göra saker, tänk att det kan vara ett hälsotecken.. tacksamhet. 
..Dessutom hittade jag de perfekta knapparna.. kolla!
Så fundera på de där små vardagliga sakerna som gör att du känner igen dej, som gör dej till dej. Och håll dem högt.. Det kanske är just de sakerna som du inte skall prioritera bort när det blir stressigt eller när livet drabbar med en kris eller två. 
.. Och nu är det dessutom 3 dagar till start.. VR2012..

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...