söndag, december 27, 2009

Morfar och julen



Morfar undrar över den intellektuella förklaringen till Kristendomen. Den där förklaringen som gör det hela logiskt och som gör att man skall tro på kristendomen och inte alla andra religioner som finns. (svar ; någon?)

Det är en bra fråga!

jag undrar också?(jag har några "svar" o inga)

Efter många års studier inser jag igen och igen, att samtal och att få dela erfarenheter och icke erfarenheter kommer lära mig mångt mer. Vi har många bra samtal vi och givande, stor tacksamhet.Morfar han är vis, gammal och nyfiken och bestämd.

Jag firar julen hos morfar vare sig han ville det eller inte..eller håller med eller inte (och då menar jag inte i den fysiska bemärkelsen -min blotta härliga närvaro, där råder inga tivivel om att jag är varmt välkommen att fira jul hos honom)

Jag firar jesus lite här och där jag.

Vi ses!

2 kommentarer:

Jakob sa...

“We all have a hunger for certitude. And the problem is the Gospel is not about certitude, it’s about fidelity. So what we all want to do if we can is immediately transpose fidelity into certitude. Because fidelity is a relational category and certitude is a flat mechanical category. So we have to acknowledge our thirst for certitude, and then recognize if you had all the certitudes in the world, it would not make the quality of your life any better, because what we must have is fidelity.” Walter Brueggemann

lisa sa...

KRAM

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...