söndag, december 13, 2009

mystiskt

del av lisas lillakök


jag kom tillbaka till stan o till jobbet med en pangfredag jobbmässigt sätt.. gick bra och alla pensionärer som besökte oss var ypperligt glada.. avslutade dagen med att göra marsipangodis med linnea och en något motsträvig men glad jakob.

det skumma under eftermiddagen var när jag står inne i köket och i ögonvrån skymtar något som liknar min enligt många lite anskrämliga fågel, köpt på en loppmarknad i örebro ca en månad innan flytten.

jag hade tänkt på den härom dagen och undrat lite vart den tog vägen i flytten. men det skulle ju inte vara så konstigt om den kommit bort eller hamnat på någon av alla vindar där jag förvarar saker.
hursom så visar det sig att nere på fikatorget i vår kyrka på missionsbordet står min fågel med en lapp kring sin hals..

"jag vill till lisa!"

jag tycker det verkar himla skumt om tovade fåglar börjar flyga hit och dit hursom helst..men jag skrattade en massa och nu står den kvar i kyrkan..

upp till erkännande??

1 kommentar:

Katarina sa...

Hihi! Vad roligt!

Så finurligt... :)

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...