måndag, februari 16, 2009

Vi medmänniskor - medvandrare













Jag vill vara en vind i dina vinddrag.Jag vill ge kraft åt din anding.

Jag vill ge din röst mod med mina ögon.
Jag vill se dig vara mer rakryggad våga sätta mer på spel för Honom.



Vandra längre.


Jag vill tala så att du vågar och fattar mod, och tiga så att du bara vet att du är älskad. Stilla, osagt och sett.

Jag vill Se så att du vet att du kan vandra tusen mil i ökenland utan att höra från mig på flera månader ändå sedd.

Jag ville ge dig allt allt mitt vackraste. Jag bjöd dig in där mitt Skratt bor.


Jag vill andas en rytm av tillit och trygghet nog för dig att vila i, somna i.


Jag vill se på när du erövrar nya områden -tar emot det jag hela tiden anat.
När du häpen ser dig kunna, ser dig tjäna- och jag får vara en levande ovation till dig.



Jag vill släppa dig fri att ta emot den kärleken, jag vill vara god jord för dina frågor o kval.


Jag vill hjälpa dig fram till nådens tron där det finns sant liv att hämta.

Jag vill stå inför den tronen tillsammans med dig och sträcka mina händer inför Konungarnas Konung redo att bli sänd ut, vandra tusen mil.
vandra med dig.......


(del ur Medvandrare)



Det är en ny måndag en ny vecka.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...