onsdag, februari 25, 2009

Fet tisdagen rakt in i fastan




så har det hänt igen! Den stora Bullens dag - Fettisdagen!
Oj vad bagarna har bakat.. oj vad vi har spritsat och fyllt dessa bullar..
och oj vad gott det är!

Dagar som dessa är det synd att man har så liten mage.. 2orkade jag.. ni? annars har det varit ett bra semel år för mig jag har fått i mig många sen jul.. mmm
tappade 3 i butiken i år men det är endå bättre än förra året då jag tappade 4..stressig dag värre..








..men det är också en av våra roligaste dagar.. alla jobbar och alla stressar och står i..
Vi beställde pizza till jobbet och så sprang vi runt där tillsammans.. roligt. och vi landade på dryga 3000 sålda..oj oj o varje semla har ungefär 12handgjorda moment!. ler
Denna dag för oss rakt in i Fastan fram till Påsken. Husförsamlingen igår ägnade vi åt att fundera på vad vi kan avstå eller lägga till i en tid som denna.
Fasta är en klurig sak, när jag söker på ordet fasta i bibeln kommer både den delen som hänger samman med bön upp men också - att stå fasta i tron.. (roligt)
Men låt oss de här dagarna fram till Påsk skapa utrymme för Guds verk i våra liv, på många olika sätt!
och om ni inte ätit Fettisdagsbulle och inte skall matfasta rekommenderar jag såklart Fröken Brogrens konditori karlslundsgatan 3 på väster Öppet 06.00- 17.00 vardagar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mums! Av alla kristna högtider finns det ändå ingen som slår fettisdagen! På andra plats kommer förstås Tomtens högtid julen, och på tredje äggens högtid påsken. De tre frosseri-högtiderna...

lisa sa...

knäppo! ler.. såklart instämmer helt mest till äggens högtid!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...