torsdag, februari 05, 2009

Bettan, håret o Jag


Bettan har vart här i eftermiddag vi skulle fika o hänga...
Bettan har haft en fantastisk vecka på jobbet!Hon har börjat jobba som chef nu.
Bettan hade hur mycket energi som helst. jag hade sådär mycket.
Bettan har pratat ett tag om att färga håret.. i olika färger det senaste är vitt, hon vill se ut i håret typ som hon "Kitty" .. jag fattade typ hur hon menade..
"du förstår vad jag menar va?.. .. att jag undrar om vi kan göra det nu.." alltså bleka håret tokvitt..
jag sa oki.. inte så svårt övertalad och vi kom fram till att det inte kunde bli fult utan endast roligt.. och det har vi inga problem med.
så bettan åkte till Ica för att köpa röttbregott, leverpastej(skivbar!)och hårfärg.. hårblekning...
Sen satte vi igång. Det stod att man kunde ha i det som max 45min men rekommenderad tid var 15min...
Redan från början fattade vi att vi absolut måste göra på max.. Bettan har toktjockt hår som dessutom är mörktbrunt.. fint.
Vi körde på..
efter 40min ser vi att det inte har hänt ett dugg..
efter 45min och spolning ser vi lite grann..
"nä men jag är glad för mina ljusa fläckar.. " det blev nog lite mer lyster men vill man ha blont får man köra på mer starka grejor .. typ klorin och liknande som blekningarna innehöll på 80-talet.. livsfarlig kan jag tänka..
Vi hade hursom trevligt.
(kram elsabet vi får pröva igen.)

2 kommentarer:

Katarina sa...

*skratt* Ni är tokiga! (o du Lisa är fullständigt omöjlig att få tag på, jag vet att Bettan inte är hemma 20-22 februari, men du då? Jag kollar bara.) Krama kram

Katarina sa...

Absolut! Jag vill gärna hälsa lite på andinarna också... :) Men vi kan höras igen om helgen. Vilken som nu passar. Jag har ju också skola, vet du, så jag skulle ju absolut kunna läsa om du behöver det. :) Men det skulle vara bra om det inte blev för nära kursslutet, tror jag. Kram, kram

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...