måndag, januari 19, 2009

nytt år nytider fritider


Jag har tänkt ett tag nu att stampa av inför det nya året även på bloggen.. så nu så.. håll till godo.


”Om jag har fått det här livet
Vill jag stå med öppna händer.
Om jag har fått det här livet vill jag lyssna och höra.
Om jag nu har fått det här livet är jag glad att ha kysst dig så att jag går åt.
Om jag har fått det här livet vill jag dansa, dansa, baka, cykla -dansa.
Om jag nu har fått det här livet vill jag vara mitt jag och bli mitt jag vackrare, vackrare person. Fullt ut!


Om jag nu har fått det här livet vill jag leva för dig och dig och dig och dig..
Om nu detta är mitt enda liv vill jag förlåta dig allt, vill du förlåta mig allt?
Om jag har fått det här livet vill jag slå ut..
Vill jag skratta , gråta jubla,
Ta emot den verklighet som är min med allt vad den innebär..

”hennes liv var en hemlighet som tillhörde ingen annan än henne själv.”

Om jag nu har fått det här livet vill jag kasta alla ok och förlora det som förloras skall..
Kosta det som det kosta vill att se framtiden i ögonen.

Om detta är mitt enda liv så vill jag älska mer , mer , mer. ..
..mig
..dig
..de vi..

Om jag nu har fått detta liv vill jag -
Läkas
Rätas
Rakryggas
Tala, sjunga, basunera Hans frihet

Om jag nu fått detta enda liv vill jag gå det tillmötes jag ser det inte..
.. men möta det i ordlöst jubel,
häpenhet
nakenhet
prunkande

tack!”


(johan o matildas bebis har kommit! Prisa Jesus!)

5 kommentarer:

Theresia sa...

vad underbart Lisa! både det ena och det andra

Anonym sa...

ja, jag kan inte annat än hålla med. underbart!
detta enda liv... det kan ju bli hur bra som helst.
låt oss leva det fullt ut.

Katarina sa...

Lisa, Lisa... Vackert, som alltid. :) Längesen vi sågs. Kramar!

Katarina sa...

Har du bestämt vad du ska skriva om?

Anonym sa...

Oj...!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...