.. Är fullt med sång!
( nu Frizon 2012!)
onsdag, augusti 08, 2012
måndag, augusti 06, 2012
Glappen
Helt plötsligt handlar min blogg mest om "glappen" mellan alla saker som den här sommaren har burit med sej. Underbara saker, möten.
Jag springer, galen himlen var som en röd rullgardin som bara drogs ned framför mej. Jag satte nytt rekord på milen, och försöker att tänka så lite det går på hur det kommer kännas att springa 3. Min lägenhet är som en prunkande oas, full med knoppar på så många olika sätt. Pelargonen i köket har inte mindre än 16 knoppar.. mitt hjärta har fler.
Jag springer, galen himlen var som en röd rullgardin som bara drogs ned framför mej. Jag satte nytt rekord på milen, och försöker att tänka så lite det går på hur det kommer kännas att springa 3. Min lägenhet är som en prunkande oas, full med knoppar på så många olika sätt. Pelargonen i köket har inte mindre än 16 knoppar.. mitt hjärta har fler.
Vi har varit på Församlingsläger en långhelg på Bosarp. Jag vet inte riktig hur jag skall formulera mej kring det mer än att det var magiskt, Gud med nåden är så mycket större än jag vågar hoppas på och om och om igen överbevisar Han mej med sin kärlek.
Hans kärlek - Den liksom gör anspråk på vart enda skrymsle i livet, vart enda hörn eller garderob där jag försökt stoppa in saker. Gömma!
Så ropar han!
Göm dej inte!
kom ut!
kom fram!
kom nära!
Du vågar!
Möt mej där vi brukar mötas!?
Och jag känner igen Hans viskningar,
Hans händer
Hans toner i mitt hjärta dem känner jag.
Och så ser vi varandra, Han och jag.
Och jag är lika naken som inför min första kyss.
Etiketter:
församlingen,
instagram,
Platser,
Poesi,
träning
onsdag, augusti 01, 2012
Rekommendera
Idag vill jag rekommendera detta! Keep it up hörrni ! och spana efter den där passionen... http://josefinearenius.se/2012/07/passion/#disqus_thread

måndag, juli 30, 2012
Hemma
Jag är hemma efter dryga tre veckor på vift.. och semester. Jag är hemma med massa dyra minnen och härliga känslor och nya erfarenheter. Nu senast kommer jag från Värmland och en härlig cykelsemester.. med SOL !!
Jag gillar att komma hem. Det är liksom sej likt och inte.. Blommorna har levt loppan när jag vart borta.. underbart!
måndag, juli 23, 2012
Underbara Festivalen!
hej bloggen!
Jag har varit på festival i skogen! Det är därför jag inte varit här.. Dessutom hade festivalen temat" nu är vi här!" och då är det bäst att va det med! Vilken vecka vi har haft! Underbart! Vi var drygt 200 personer som samlades till fest, glädje, gudstjänst, protest och dans på Björkenäsgården utanför Örebro.
Vi hade sol alla dagarna! Galenskap.
Och nu sitter jag i en köksoffa och pustar!
så tacksam för allt som fungerat och varit så roligt.
DAns och musik, den praktiska matgemenskapen, Mammamu och Kråkan, predikan, och bibeltimmar..
Korsvei förkroppsligar så mycket som jag tror på och det är jag så tacksam för.
Mera himmel och mera jord!
Korsvei är en ekumeniskrörelse läs gärna mer om den här!
OCh här kan ni hitta alla bibeltimmar och Gudstjänsten på söndagen.http://bambuser.com/v/2847318 . Och kom med nästa år! till Sommarfestival i Norge! :)
Jag har varit på festival i skogen! Det är därför jag inte varit här.. Dessutom hade festivalen temat" nu är vi här!" och då är det bäst att va det med! Vilken vecka vi har haft! Underbart! Vi var drygt 200 personer som samlades till fest, glädje, gudstjänst, protest och dans på Björkenäsgården utanför Örebro.
Vi hade sol alla dagarna! Galenskap.
Och nu sitter jag i en köksoffa och pustar!
så tacksam för allt som fungerat och varit så roligt.
DAns och musik, den praktiska matgemenskapen, Mammamu och Kråkan, predikan, och bibeltimmar..
Korsvei förkroppsligar så mycket som jag tror på och det är jag så tacksam för.
Mera himmel och mera jord!
Korsvei är en ekumeniskrörelse läs gärna mer om den här!
OCh här kan ni hitta alla bibeltimmar och Gudstjänsten på söndagen.http://bambuser.com/v/2847318 . Och kom med nästa år! till Sommarfestival i Norge! :)
Etiketter:
berättelser,
Festligheter,
korsvei,
Platser,
video
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)










